Aranżacja wnętrz

Biuro w domu

Maj 9 2018

domowe biuro

Psycholog radzi: jak zorganizować biuro w domu i oddzielić pracę od życia rodzinnego?

Praca biurowa nie dla wszystkich jest wystarczająco atrakcyjna. Wiele osób, z różnych względów podejmuje pracę zdalną, na przykład z domu. Wymaga ona jednak ogromnego samozaparcia i dyscypliny. Nie wszystkie prace da się jednak w ten sposób wykonywać. Istnieją jednak takie, przy których nie jest konieczne siedzenie godzinami w siedzibie firmy. Zalicza się do tego między innymi copywriting albo telemarketing. Równie i niektórzy przełożeni pozwalają swoim pracownikom na taki rodzaj pracy. Często zdarza się, że po 4 dniach w biurze jeden dzień pracuje się w domu.

Domowe biuro

Kiedy decydujemy się na pracę zdalną, warto zastanowić się, w jaki sposób zorganizować ją sobie w domu tak, aby oddzielić całkowicie swoje życie prywatne i rzeczy nie związane z pracą. Można spotkać się z opinią, że praca, którą się lubi nie musi być oddzielana od życia prywatnego. Niestety w większości przypadków takie podejście prowadzi do przemęczenia, a co za tym idzie również do niższej wydajności, a wtedy zalety pracy w domu są niwelowane przez czas stracony na to co robimy żeby się skupić. Brak rozdziału między domem a pracą, lub miejscem do niej przeznaczonym, ma wpływ na wzrost niezadowolenia i brak satysfakcji z wykonywanego zawodu.

Work-life balance

Ważnym elementem jest zadbanie o to, aby sprawy domu nie przeplatały się z obowiązkami z pracy. Wiele osób, które swoje biuro mają w domu zapomina o fakcie, że kiedy podczas pracy zajmiemy się czymś innym, ciężej nam do niej wrócić. Należy więc skupić się na tym, aby wyznaczyć sobie godziny pracy i godziny wolne. W godzinach pracy należy skupić się jedynie na obowiązkach, wyznaczając sobie również kilka przerw, które mogą być oderwaniem się od zadań, jakie się obecnie posiada. Pamiętać też należy o odpowiednim stroju. Dres, czy piżama nie pomagają w koncentracji. Należy też pamiętać, aby poinformować domowników, że nie mogą nam przeszkadzać w czasie pracy. Powinni wręcz pomagać i nie reagować na próby nawiązania kontaktu.

Organizacja miejsca pracy – meble biurowe

W mieszkaniu powinno się wydzielić jeden z pokoi, który od tego czasu będzie przeznaczony do pracy. W środku należy zaopatrzyć się we wszystkie niezbędne materiały i przybory biurowe. Drzwi można wyciszyć, aby oddzielić się od hałasu z innych części domu. Biurko, które ustawi się w pokoju powinno być dostosowane do pozycji, w której najbardziej lubi się pracować. Może mieć ono regulowaną wysokość, aby można było się poruszać. Równie ważnym problemem jest oświetlenie. Najlepszym rozwiązaniem jest zamontowanie sobie żarówek LED, które wspomogą oczy przy długiej pracy. Inną kwestią są dodatkowe artykuły biurowe, których rodzaj uzależniony jest od wykonywanej pracy. Należy bowiem ustylizować pomieszczenie, aby jak najbardziej przypominało biuro.

Udostępnij